Hoe ziet jouw gemiddelde dag eruit?

Over het algemeen is geen dag hetzelfde. Sommige dagen zit je de hele dag op kantoor, terwijl je op andere dagen de hele dag op pad bent. Maar ook veel dagen zijn een mix van kantoorwerk en afspraken buiten de deur, zoals opnames of overleggen. Vaak ben ik rond 7 uur op kantoor, een half uurtje voordat de werkdag begint. In dat half uur bespreken we de dag nog even met de collega’s van de buitendienst onder het genot van een bakje koffie.

Het verloop van de dag wordt regelmatig bepaald aan de hand van e-mails of telefoontjes die je gedurende de dag ontvangt.

Het gebeurt soms dat je ’s ochtends denkt dat je bepaalde dingen gaat doen, maar aan het einde van de dag ben je er niet aan toegekomen.

De dagen kunnen ook vaak naar eigen inzicht worden ingedeeld. Soms heb je zin om een dagje te factureren, terwijl je de volgende dag weer besteedt aan het plannen van afspraken. Als alle opdrachtbonnen maar op tijd worden behandeld en afgehandeld. Je hebt de controle over je eigen agenda.

Wat vind je het leukste aan jouw functie?

Mijn functie binnen ons bedrijf is werkorganisator, en binnen onze vestiging ben ik verantwoordelijk voor de bewoonde BKT (Badkamer, keuken en toilet) renovaties en mutatiewoningen in 3 woonkernen op Goeree-Overflakkee (Stellendam, Goedereede en Ouddorp).

Daarnaast houd ik me bezig met het verbeteren van processen, zowel intern op kantoor als extern door afspraken te maken met onze opdrachtgever. Dit alles betekent veel variatie en betrokkenheid bij het werk, wat ik ook het leukste vind aan de functie.

Het ene moment ben ik administratief werk aan het doen op kantoor, zoals planningen maken, factureren of materialen bestellen. En het volgende moment zit ik bij bewoners aan de eettafel om de renovatie die we gaan uitvoeren door te nemen.

Wanneer is jouw dag geslaagd?

Mijn dag is geslaagd als alles goed loopt en op de rit staat. Eventuele conflicten of problemen zijn op de juiste manier afgehandeld en alle partijen tevreden zijn.

Dit is vaak ook een groot deel van het werk, niet zozeer om problemen en conflicten op te lossen, maar vaak om zaken op korte termijn te regelen voor huurders, onderaannemers of collega’s. Dit alles in combinatie met gezelligheid op kantoor; erg belangrijk vind ik dat we een goede connectie hebben met collega’s, zowel buiten als binnen.

Hoe ben je bij Coen Hagedoorn terecht gekomen?

Ondertussen al 7 jaar geleden, zat ik nog op school en was ik bezig met afstuderen aan het Techniek College Rotterdam met mijn MBO-opleiding.

In dat jaar werd ik regelmatig benaderd door diverse detacheringbureaus. Vaak reageerde ik hier niet op omdat ik nog niet echt bezig was met wat ik nu precies wilde gaan doen. Dit veranderde toen ik ineens werd gebeld door EVOKE, de eerste die mij belde in plaats van een bericht stuurde via een sociaalmediaplatform. In het begin was ik wat afhoudend, maar ik ben er toch op ingegaan en vervolgens volgde er een gesprek. Daarna zijn zij op zoek gegaan naar een geschikt bedrijf en kwamen een aantal weken later met vijf bedrijven waar ik op gesprek kon, waaronder dus Coen Hagedoorn.

Ik ben vervolgens op gesprek geweest in Rotterdam bij Hans van den Boogert om te kijken of het interessant was voor mij. Hierna volgde al snel een tweede gesprek en kreeg ik een jaarcontract (via EVOKE). Na een jaar werken was er tevredenheid van beide kanten en heb ik mijn eerste vaste contract getekend, dat inging op 6 juni 2018.

Wat maakt dat je graag voor Coen Hagedoorn werkt?

Ik ga elke dag nog met plezier naar mijn werk. Het werk dat ik doe vind ik erg leuk en het verveelt me niet. Dit komt vooral door de vele variatie die het werk biedt. Er is veel vrijheid binnen de functie, wat inhoudt dat je je eigen dagen kunt inrichten, zolang je ervoor zorgt dat alle zaken geregeld zijn.

Wat ik erg bijzonder vind als je bij Coen Hagedoorn werkt, is dat het een heel groot bedrijf door het hele land is, maar dat merk je eigenlijk niet. Je bent geen nummer. Ik werk op de vestiging in Middelharnis, waar we met 3 heren en 1 dame op kantoor zitten en buiten zo’n 20 vaklieden, inclusief leerlingen, hebben rondlopen.

Met deze groep werken we al aardig wat jaren samen (sommigen kennen elkaar al meer dan 20 jaar), en dat schept een hele hechte band onderling. Iedereen heeft wat voor elkaar over. Nog een puntje dat ik erg leuk vind aan dit werk, is het ‘van wieg tot graf’-concept. Dit houdt in dat je verantwoordelijk bent vanaf het aanmaken van de opdracht tot aan de financiële afhandeling. Dit geeft je ook een stukje verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij het gehele proces.

Gerelateerde berichten

Allround vakman Vincent: Van basis timmerman tot allround vakman

Vincent deelt zijn timmermansreis van renovaties voor particulieren tot grootschalige bouwprojecten, en uiteindelijk terug naar klantgericht werk. Zijn professionele ontwikkeling en opleidingen hebben ...

Lees meer

Uitvoerder Bart: Ik ben in 10 minuten op de bouw!

Wat doe je als uitvoerder? Ik ben dagelijks op de bouw aanwezig en zorg dat alles goed verloopt. Ik heb contact met de vaklieden, onderaannemers en de klant.Omdat we renoveren in bewoonde staat heb ik ...

Lees meer

‘Woonconsulent Sanne: De bewoner centraal’

Sanne werkt al 2 jaar met veel plezier als woonconsulent voor Coen Hagedoorn. Ze werkt in de regio Brabant en heeft het enorm naar haar zin. Geen dag is hetzelfde en het contact met de bewoners en de ...

Lees meer